Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Bulletin of Empirical Music Education Research
About
About the Journal
Editorial Board and Scientific Advisory Board
Submissions
Information on our Peer-Review-Procedure
Ethical Guidelines
Contact
Current
Announcements
Archives
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 9 (2018): Bulletin of empirical music education research
Vol. 9 (2018): Bulletin of empirical music education research
DOI:
https://doi.org/10.62563/bem.v2018
Published:
2018-09-05
Single Contributions
If students believe to be unmusical, do preservice music teachers notice such beliefs?
Erkennen angehende Musik-Lehrkräfte solche Überzeugungen?
Helene Rieche, Anne Kristin Fischer, Caspar Geißler, Alexander Eitel, Georg Brunner, Alexander Renkl
1-23
PDF (Deutsch)
Effects of production-oriented intervention phases in music lessons on musical self-concept, musical sophistication, and interest in ‘music’ as a school sub-ject
An empirical long-term study of German students at secondary education schools in Baden-Württemberg
Daniel Fiedler
1-42
pdf (Deutsch)
Nicht jedes Kind spielt (irgend-)ein Instrument:
Der familiäre Hintergrund als Determinante der Wahl von Musikinstrumenten im Grundschulalter
Verena Wießnet, Marcus Penthin, Eva Susanne Fritzsche, Stephan Kröner
1-12
pdf (Deutsch)
Methodological Reflections
Video-Stimulated Recall Interviews as a methodological approach for qualita-tive classroom research on music education
Sabine Schneider-Binkl
1-20
PDF (Deutsch)
Reviews
Rezension: Johannes Hasselhorn (2015). Messbarkeit musikpraktischer Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern.
Entwicklung und empirische Validierung eines Kompetenzmodells. New York: Waxmann.
Daniel Fiedler
1-7
PDF (Deutsch)
Rezension: Johann Honnens (2017). Sozioästhetische Anerkennung.
Eine qualitativ-empirische Untersuchung der arabesk-Rezeption von Jugendlichen als Basis für die Entwicklung einer situativen Perspektive auf Musikunterricht. Münster: Waxmann.
Oliver Kautny
1-4
PDF (Deutsch)
Rezension: Ein Flickenteppich mit Muster Zum Anregungspotential des Kompendiums Qualitative Unterrichtsforschung für die wissenschaftliche Musikpädagogik
Rezension zu "Kompendium Qualitative Unterrichtsforschung" (Proske und Rabenstein (Hrsg.), 2018, Verlag Julius Klinkhardt)
Anne Niessen
1-10
pdf (Deutsch)
Rezension: Michael Göllner (2017). Perspektiven von Lehrenden und SchülerInnen auf Bläserklassenunterricht.
Eine qualitative Interviewstudie. Münster: Waxmann.
Susanne Dreßler
1-7
pdf (Deutsch)
Language
Deutsch
English
Information
For Readers
For Authors
For Librarians