Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Bulletin of Empirical Music Education Research
  • About
    • About the Journal
    • Editorial Board and Scientific Advisory Board
    • Submissions
    • Information on our Peer-Review-Procedure
    • Ethical Guidelines
    • Contact
  • Current
  • Announcements
  • Archives
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 13 (2022): Bulletin of empirical music education research

Vol. 13 (2022): Bulletin of empirical music education research

DOI: https://doi.org/10.62563/bem.v2022
Published: 2022-03-29

Single Contributions

  • Preschool Children’s Perception of Timbre by Selected Orchestral Instruments An Empirical Study

    Christin Werner
    1-34
    • pdf (Deutsch)

Reviews

  • Von Balanceakten und dem Tabu der Einmischung. Kompositionspädagogisches Handeln aus Sicht der Anleitenden. Rezension zu: Weber, Julia (2021). Stimmigkeit und Dissonanz. Zum Zusammenhang zwischen Überzeugungen von Komponist*innen und ihrem kompositionspädagogischem Handeln (Perspektiven musikpäda-gogischer Forschung; Bd. 13). Münster: Waxmann. 206 Seiten. 29,90 €, ISBN 978-3-8309-4431-7.

    Anna Theresa Roth
    • pdf (Deutsch)
  • E-assessment between competence orientation and technology scepticism: development of a tool for measuring musical skills in the classroom Review of A. Lehmann-Wermser & A. Breiter (Hrsg.) (2021). Computer Based Assessment and Feedback in Music Education. Dokumentation des Abschlusssymposiums im Forschungsprojekt Posy-Mus. (Forschungsbericht Nr. 29). Hannover: Hochschule für Musik, Theater und Medien Hannover. 115 Seiten. 9,90 €, ISBN 978-3-931852-51-1

    Timo Neuhausen
    1-6
    • pdf (Deutsch)

Language

  • Deutsch
  • English

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

ISSN: 2190-3174 (Impressum)

Publisher

Hosting and technical support by

   

Webdesign by honey–studio

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.