Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Bulletin of Empirical Music Education Research
About
About the Journal
Editorial Board and Scientific Advisory Board
Submissions
Information on our Peer-Review-Procedure
Ethical Guidelines
Contact
Current
Announcements
Archives
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 8 (2017): Bulletin of empirical music education research
Vol. 8 (2017): Bulletin of empirical music education research
DOI:
https://doi.org/10.62563/bem.v2017
Published:
2017-12-04
Single Contributions
Motivation, musical practice, and the family's interest in music predict musical competence (perceiving and contextualizing music) and competence beliefs in music
Christian Harnischmacher, Jens Knigge
PDF (Deutsch)
The impact of age and migration background on the development of the open-earedness of students in grades 5-7
Julia Ehninger, Jens Knigge, Friedrich Platz
PDF (Deutsch)
Domain-specific determinants of musical leisure time activities in elementary school children
Marcus Penthin, Eva Susanne Fritzsche, Stephan Kröner
PDF (Deutsch)
Reviews
Rezension: Anna Magdalena Schmidt (2015). Die imaginäre Grenze. Eine Untersuchung zur Bedeutung von Musik für Jugendliche türkischer Herkunft in Deutschland und ihre Verortung im Diskurs der interkulturell orientierten Musikpädagogik (= musicolonia, 14).
Oliver Kautny
PDF (Deutsch)
Rezension: Maria Luise Schulten, Kai Lothwesen (Hrsg.) (2017). Methoden empirischer Forschung in der Musikpädagogik. Eine anwendungsbezogene Einführung. Münster, New York: Waxmann
Andreas Lehmann-Wermser
PDF (Deutsch)
Proceedings
"Joint (Ad)Venture Music" - 25th EAS Conference in Salzburg, 19th to 22nd of April 2017 - Conference Report
Daniel Prantl
PDF
Language
Deutsch
English
Information
For Readers
For Authors
For Librarians