Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Bulletin of Empirical Music Education Research
About
About the Journal
Editorial Board and Scientific Advisory Board
Submissions
Information on our Peer-Review-Procedure
Ethical Guidelines
Contact
Current
Announcements
Archives
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 4 No. 2 (2013)
Vol. 4 No. 2 (2013)
Musical Self Concepts
DOI:
https://doi.org/10.62563/bem.v2013
Published:
2013-09-25
Editorial
Editorial (German version)
Andreas Lehmann-Wermser
PDF (Deutsch)
Editorial (English version)
Andreas Lehmann-Wermser
PDF
Single Contributions
On the Development and Relationship of Musical Self-Efficacy and Academic Musical Self-Concept during school grades 7 and 8
Thomas Busch
PDF (Deutsch)
Self beliefs and program participation: How does the musical self-concept develop? Research on the program “An Instrument for every childâ€
Thomas Busch, Ulrike Kranefeld
PDF (Deutsch)
Challenges and problems for the development of an instrument for the self-evaluation of musical abilities in elementary school age
Sonja Nonte
PDF (Deutsch)
Reviews
Rezension: Charlotte Heinritz (2012). Jedem Kind sein Instrument. Das musikpädagogische Pionierprojekt an der Waldorfschule Dortmund
Susanne Naacke
PDF (Deutsch)
Rezension: Kerstin Wilke (2012). Bushido oder Bunt sind schon die Wälder?! Musikpräferenzen von Kindern in der Grundschule
Nicola Bunte
PDF (Deutsch)
Rezension: Gerd Arendt (2009). Instrumentalunterricht für alle? Zur langfristigen Relevanz des Klassenmusizierend und der Notwendigkeit einer Reform des Musikunterrichts
Michael Göllner
PDF (Deutsch)
Proceedings
International Symposium on the Assessment of Music Education in Taipei (Taiwan), 10. - 13. April 2013
Anna Wolf
PDF (Deutsch)
Language
Deutsch
English
Information
For Readers
For Authors
For Librarians