Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Bulletin of Empirical Music Education Research
About
About the Journal
Editorial Board and Scientific Advisory Board
Submissions
Information on our Peer-Review-Procedure
Ethical Guidelines
Contact
Current
Announcements
Archives
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 14 (2023): bulletin of empirical music education research
Vol. 14 (2023): bulletin of empirical music education research
DOI:
https://doi.org/10.62563/bem.v2023
Published:
2023-11-01
Single Contributions
Exploring the relation between teacher autonomy support and children’s musical creativity
A complexity approach to studying interaction in primary school music lessons
Linda Hendriks, Henderien Steenbeck, Evert Bisschop Boele, Paul van Geert
pdf
Career Changing into Music Teaching in Schools
An empirical evaluation survey from the perspective of career changer students and educa-tional institutions
Wilfried Aigner
Beitragstext (pdf) (Deutsch)
Reviews
Deutsch Deutsch
Deutsch
Andreas Lehmann-Wermser
pdf (Deutsch)
Kulturreflexive Musikpädagogik als dokumentarische Entwicklungsforschung.
Rezension zu: Völker, Jonas (2023). „Als ob ein Deutscher sowas hört?!“ Orientierungen von Schülerinnen und Schülern im interkulturellen Musikunterricht (Schriften der Hochschule für Musik Freiburg, Band 10). Baden-Baden: Olms. 392 Seiten, 68,00€, ISBN 978-3-487-16310-9
Johann Honnens
pdf (Deutsch)
Facettenreiche Identitäten von Musiklehrenden in einem weiten musikpädagogischen Feld: Eine sozialphänomenologische Studie
Rezension zu: Bucura, Elizabeth (2022). Music Teacher Identities. Places, People, and Practices of the Professional Self (Grazer Schriften zur Instrumental- und Gesangspädagogik, Band 2). Münster: Waxmann. 266 Seiten. 34,90 €, ISBN 978-3-8309-4611-3
Tamara Schmidt
pdf (Deutsch)
Language
Deutsch
English
Information
For Readers
For Authors
For Librarians