Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Bulletin of Empirical Music Education Research
  • About
    • About the Journal
    • Editorial Board and Scientific Advisory Board
    • Submissions
    • Information on our Peer-Review-Procedure
    • Ethical Guidelines
    • Contact
  • Current
  • Announcements
  • Archives
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 5 No. 1 (2014)

Vol. 5 No. 1 (2014)

DOI: https://doi.org/10.62563/bem.v2014
Published: 2014-03-27

Editorial

  • Editorial (German version)

    Andreas Lehmann-Wermser
    • PDF (Deutsch)
  • Editorial (English version)

    Andreas Lehmann-Wermser
    • PDF

Single Contributions

  • Dimensions of Motivation and Involvement in non professional Choirs and Orchestras. An explorative Investigation

    Kai Lothwesen
    • PDF (Deutsch)

Reviews

  • Review: Stephanie Forge, Heiner Gembris (2012). Singförderung in der Grundschule. Evaluation des Projekts "Singen macht Sinn"

    Lina Hammel
    • PDF (Deutsch)
  • Review: Barbara Roth (2012). Die Bedeutung von Motivation und Willen für das Üben von Instrumenten. Eine Studie zum musikalischen Lernen von älteren Schülern und Schulmusikstudierenden

    Stella Kaczmarek
    • PDF (Deutsch)
  • Review: Lina Hammel (2011). Selbstkonzepte fachfremd unterrichtender Musiklehrerinnen und Musiklehrer an Grundschulen. Eine Grounded-Theory-Studie

    Andreas Lehmann-Wermser
    • PDF (Deutsch)

Language

  • Deutsch
  • English

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

ISSN: 2190-3174 (Impressum)

Publisher

Hosting and technical support by

   

Webdesign by honey–studio

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.