Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Bulletin of Empirical Music Education Research
About
About the Journal
Editorial Board and Scientific Advisory Board
Submissions
Information on our Peer-Review-Procedure
Ethical Guidelines
Contact
Current
Announcements
Archives
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 5 No. 1 (2014)
Vol. 5 No. 1 (2014)
DOI:
https://doi.org/10.62563/bem.v2014
Published:
2014-03-27
Editorial
Editorial (German version)
Andreas Lehmann-Wermser
PDF (Deutsch)
Editorial (English version)
Andreas Lehmann-Wermser
PDF
Single Contributions
Dimensions of Motivation and Involvement in non professional Choirs and Orchestras. An explorative Investigation
Kai Lothwesen
PDF (Deutsch)
Reviews
Review: Stephanie Forge, Heiner Gembris (2012). Singförderung in der Grundschule. Evaluation des Projekts "Singen macht Sinn"
Lina Hammel
PDF (Deutsch)
Review: Barbara Roth (2012). Die Bedeutung von Motivation und Willen für das Üben von Instrumenten. Eine Studie zum musikalischen Lernen von älteren Schülern und Schulmusikstudierenden
Stella Kaczmarek
PDF (Deutsch)
Review: Lina Hammel (2011). Selbstkonzepte fachfremd unterrichtender Musiklehrerinnen und Musiklehrer an Grundschulen. Eine Grounded-Theory-Studie
Andreas Lehmann-Wermser
PDF (Deutsch)
Language
Deutsch
English
Information
For Readers
For Authors
For Librarians