E-assessment between competence orientation and technology scepticism: development of a tool for measuring musical skills in the classroom

Review of A. Lehmann-Wermser & A. Breiter (Hrsg.) (2021). Computer Based Assessment and Feedback in Music Education. Dokumentation des Abschlusssymposiums im Forschungsprojekt Posy-Mus. (Forschungsbericht Nr. 29). Hannover: Hochschule für Musik, Theater und Medien Hannover. 115 Seiten. 9,90 €, ISBN 978-3-931852-51-1

Authors

  • Timo Neuhausen

DOI:

https://doi.org/10.62563/bem.v2022213

Keywords:

Rezension, Digitale Medien, Assessment, Kompetenzmessung, Musikunterricht

Downloads

Published

2022-03-14

How to Cite

Neuhausen, T. (2022). E-assessment between competence orientation and technology scepticism: development of a tool for measuring musical skills in the classroom: Review of A. Lehmann-Wermser & A. Breiter (Hrsg.) (2021). Computer Based Assessment and Feedback in Music Education. Dokumentation des Abschlusssymposiums im Forschungsprojekt Posy-Mus. (Forschungsbericht Nr. 29). Hannover: Hochschule für Musik, Theater und Medien Hannover. 115 Seiten. 9,90 €, ISBN 978-3-931852-51-1. Bulletin of Empirical Music Education Research, 13, 1–6. https://doi.org/10.62563/bem.v2022213